Delhaize Watersportbaan, je bent niet goed bezig!

De dichtstbijzijnde supermarkt hier is Delhaize Watersportbaan. Geen Proxy, geen AD, geen City maar wel een heuse Delhaize De Leeuw. De parel aan de kroon van het Delhaize imperium, zeg maar.

Ik ga daar dan geregeld mijn boodschappen doen. En wel omdat Carrefour Groene Vallei fungeert als een teletijdsmachine naar het Sovjettijdperk en nieuwe betekenissen geeft aan het woord “vurt” en omdat de Colruyt geen vers brood heeft en voor veel producten geen hoeveelheden die afgestemd zijn op gezinnen van minder dan 5 personen. Kortom, van de concurrentie moeten we hier in de buurt niet echt hebben.

De Delhaize dus. Op papier heeft die supermarkt heel wat voordelen: vers brood, een uitgebreide groente- en fruitafdeling, Quickscan- en Selfscan-systemen om je snel doorheen het gedrum aan de kassa te gidsen, … Je weet dat je in Delhaize meer betaald dan in andere supermarkten, maar je krijgt er iets voor terug, nietwaar?

Neen dus! In Delhaize Watersportbaan loopt er immers het één en ander fout. Een korte opsomming:

  • Ik werk overdag. In Brussel. Dus sorry, ik kan niet zoals de gemiddelde onderwijzer om half 5 in de supermarkt zijn. Meestal is dat tussen 19u en half acht dat ik nog snel-snel naar de winkel hol. Spijtig, want dat mag niet van Delhaize. Tegen dat ik arriveer in de winkel (nog voor sluitingstijd, voor alle duidelijkheid) is de helft van de groente- en fruitafdeling al opgeruimd. Bye-bye tomaten, hallo lege rekken.
  • Zelfde opmerking voor het brood. Dat is ALTIJD uitverkocht ’s avonds. Wel: bak wat meer brood, hoe lastig kan het zijn? En als je een brood over hebt, geef het aan die bedelaar die dag en nacht voor de ingang gepositioneerd staat. ’t Is niet alsof jullie dat gaan zien op jullie balans op het einde van ’t jaar. Of wel?
  • Over die bedelaar gesproken, alle respect voor die mens (ik heb daar zo mijn ideeën over, maar daar gaat her hier niet over), maar zorg dat die daar niet staat. Wat is dat nu? Is dat een nieuwe vorm van reclame die ik nog niet goed begrijp misschien?
  • En waarom, als ik met zo’n quickscan bakje alles heb ingescand in de winkel, kan ik niet betalen aan een selfscan kassa? Dat zou logisch zijn! En in andere Delhaizes kan dat wel…
  • En dan het allerergste (en geloof me, ik vind het écht erg dat ik dit moet vaststellen en zeggen): jullie kassapersoneel is echt om de muren van op te lopen! Echt, Delhaize, als je dit leest: stuur eens wat mysteryshoppers naar Gent, want dit is echt niet te doen! Die mensen praten meer met elkaar dan met de klanten, werken tergend traag en voor de beleefde glimlach moet je ’t ook niet doen als klant. Een voorbeeld (en geloof me, ik kan er nog geven): ik sta met mijn quickscan bakje aan te schuiven aan de kassa (waar al een rij staat omdat er niet bepaald snel wordt gewerkt) en de klant voor mij (zonder quickscan bakje, aan de quickscan kassa!) legt rustig haar boodschappen op de band. Zowel ik als andere klanten wijzen die persoon er op dat dit niet kan. De tr*t reageert niet en doet rustig verder. Wanneer het aan haar is blijkt doodleuk dat dit een collega blijkt te zijn (niet in uniform, allicht in verlof) en maken ze nog een babbeltje. Echt wijs. Bedankt klanten!

Dus Delhaize, klanten tevreden stellen is echt niet zo moeilijk. Klanten zijn zelfs bereid om wat meer te betalen dan in andere winkels, zolang de service maar top is. Ik ben niet geïnteresseerd in spaaracties, getrouwheidskaarten, Delhaize Delivery of wat dan ook. Ik wil alleen dat als ik naar de winkel ga, tijdens de openingsuren, ik uit een compleet assortiment kan kiezen en dat ik geen tijd verlies aan de kassa’s. Moeilijk? Neen. Logisch? Zeker!

6 antwoorden op “Delhaize Watersportbaan, je bent niet goed bezig!”

  1. Ja, de Delhaize Watersportbaan is niet meer wat het geweest is. Ik was er vroeger ook klant toen ik in de omgeving leefde en/of school liep. Het personeel is niet van de vriendelijkste, op vrijdagavond een diepvriespizza scoren om 20u40 is al enkele keren onmogelijk gebleken toen de toegang me werd ontzegd (nochtans open tot 21u), de vele misbruikers van de selfscankassa’s, een laag veiligheidsgevoel rond de middag op schooldagen,…

    Ik ben blij dat ik tegenwoordig naar de Delhaize in Ledeberg kan gaan.

  2. Wat ben jij een zure appel, zeg! Ik ga daar ook, al zeker 10 jaar, en ok, soms staat er eens een bedelaar voor de deur, of babbelen de kassiersters eens wat met elkaar, maar zit jij op je werk heel de dag te zwijgen of zo? Ik ben dus wel heel tevreden over de Delhaize aan de Watersportbaan en vind dat je schromelijk overdrijft.

  3. De Delhaize aan de Watersportbaan is DEN BESTEN! Kassiersters zijn top! Altijd vriendelijk tegen mij. Maar ik moet toegeven dat ik er de laatste twee jaar maar om de paar maand eens geraak.

    En trouwens, wie koopt er nu brood in een supermarkt?

  4. om mijn mening te uiten en anderen de moed te geven ook eens hun mond open te trekken.(als ex medewerker van delhaize)ik heb een tijdj in de delhaize(watersportbaan) gewerkt ik kan je wat vertellen maar idd die bedelaar aan de deur stoort me ook al jaren en JA die zit er DAGELIJKS want ik ga dagelijks om vers fruit in die bepaalde winkel maar er zijn ook nog de kassiersters..die idd meer zitte te praten dan te werken..ik stoor me daar enorm aan zoals elke klant.. er zijn meerder kassierster die er al jaren werken en vergroeid zijn aan hun kassa en routine.. een kassa is in mijn ogen bedoeld piep piep piep zoveel bedankt dank u tot de volgende..ja oke een babbeltje tussen door maar ik wil meer piep piep horen dan bla bla.. maar om niet iedereen af te kraken en duidelijk te zijn er zijn er ook bij die perfect het praten scannen en vriendelijk wezen samen kunnen verwezelijken..bitter weinig kassiersters kunnen dit ..en om op de sluitings uren eens men mening te geven
    als je daar werkt beginnen we soms om5 u om de mensen te behelpen.. en werken we soms8 u met opruimen en kuisen.. ja moeilijk vo mensen die laat werken.. (weekend??) voor je werk??) maar een idee.. ik werk nu de ene wek van 5 tot 17 u dus om 18 u sta ik pas in de winkel en de ander week werk ik van 10 tot 18 dus pas om19 u kan ik aan de winkel staan.. ik hou rekening met de uren .. je kan niet verwachten da een keten van half5 tot 21 u open is elke dag..
    de gb op de nieuwe wandeling is nu speciaal de zondag ochtend open voor mensen die in de week nie kunnen schoppen.. dus er zijn idd min en plus punten maar laten we eerlijk zijn we hebben het daar niet zo slecht.. ik ben en blijf trouwe klant..

    1. Dus gij vindt dat ze nog 10 broden mogen bakken om 20u om u te bedienen? Zijt toch wel een typische yuppie-Gentenaar hoor. Misschien van werk veranderen? Of boodschappen in Brussel doen? Of, ik weet niet, een brood bij de bakker/Panos kopen?

      1. Dag vrolijke jongen!

        Eerst en vooral: bedankt om te reageren op een bericht uit 2012.
        Vervolgens: ja, ik vind dat een klant die net voor sluitingsuur naar de winkel gaat, ook nog brood moet kunnen kopen.

        Veel liefs van deze yuppie-ex-gentenaar!
        xxx

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *