Idee te geef

Tussen alle reeds bestaande social media websites en toepassingen, is er volgens mij toch nog plaats voor minstens 1 nieuwigheid. Ik denk aan een soort wish list website.

Die site moet zo basic mogelijk zijn (a la Twitter) zodat het voor de gebruikers 100% duidelijk is waar het om draait. Dat is het aanmaken van een, jawel, wish list. Een lijst van zaken die je heel graag zou willen hebben. Behalve de productomschrijving kan je er nog een afbeelding aan toevoegen, een link naar de website van de fabrikant en enkele opmerkingen/specificaties (zoals “ik wil die Porsche in het geel”).
Natuurlijk kan je ook “vrienden” maken, zodat je de wish list van anderen te zien krijgt. Je moet niet het warm water willen uitvinden… Via een plugin op Facebook moet het heel makkelijk zijn om snel veel accounts met elkaar te linken. Opnieuw: de instapdrempel mag voor gebruikers echt niet te hoog zijn.

Wat is nu het voordeel van zo’n Web 2.0 Wish List? Dat is drieledig:

  • Als je als gebruikers in een winkel of op een website iets leuk tegenkomt, kan je dat toevoegen aan de Wish List. Als je dan eens niet weet wat gedaan met je geld of in een Big Spender bui bent, kan je op je lijstje kijken en het desbetreffende item kopen.
  • Als vriend van iemand met zo’n wish list is het nooit meer een probleem om een cadeau te kiezen voor een verjaardag, house warming party, kerstfeest, … Je gaat gewoon op de pagina van de gebruiker een kijkje nemen en je kiest een cadeau dat in je budget valt.
  • Als uitbater van de website verzamel je interessante informatie van je gebruikers… Je komt precies te weten wat iedere gebruiker verlangt. Dat is prachtige consumenteninformatie. Bovendien biedt zo’n website een enorm potentieel voor adverteerders. Voor een fietsenmerk is het ideaal als je reclame verschijnt bij mensen die opgeven dat ze een nieuwe mountainbike willen.

Dus aan de potentiële ondernemer… Werk gerust dit idee uit. In ruil verwacht ik wel eeuwige roem en een kleine deelname aan de winst 😉

2 antwoorden op “Idee te geef”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *