Open brief aan het bestuur van KAA Gent

Beste medekampioenen,

Herinneren jullie zich ook nog de vreugde, het plezier en de gelukstranen toen we op 21 mei laatstleden er eindelijk in slaagden om kampioen te spelen? De Buffalo’s op 1… We hadden er allemaal al wel eens van gedroomd, maar nooit echt op durven hopen.

Nog geen twee maanden later wordt die uitbundige vreugde al ernstig getemperd als ik zie hoe de fouten bij m’n favoriete club zich de jongste tijd opstapelen. We mogen dan wel landskampioen zijn in het voetbal, op vlak van communicatie en administratie kunnen we nog veel stappen voorwaarts zetten.

Tijd voor een nieuw abonnement

Het begon allemaal met de start van de abonnementenverkoop voor het seizoen 2015-2016. Vroeger was een abonnement kopen simpel. Abonneehouders van het seizoen ervoor hadden voorrang en vervolgens was er een vrije verkoop.

Sinds de komst van de play-offs enkele jaren terug, werd het allemaal al iets moeilijker en waren er plots 2 voorrangsperiodes. Er werd eerst voorrang gegeven aan mensen die het jaar voordien zowel een abonnement voor de reguliere competitie als voor de play-offs hadden; vervolgens konden de mensen die maar voor 1 van beiden een abonnement hadden, gaan aanschuiven en tot slot mochten ook de gloednieuwe abonnees een zitje kiezen.

Alsof dat al niet moeilijk genoeg was, schakelde KAA Gent dit jaar over naar een systeem met zes (ja, 6!) verschillende verkoopsperiodes:

  1. Voorrang voor abonnees competitie én POI
  2. Periode voor abonnees competitie én POI die van plaats wouden wisselen
  3. Voorrang voor abonnees competitie (dus zonder POI)
  4. Voorrang voor abonnees POI (dus zonder competitie)
  5. Voorrang voor kinderen van abonnees
  6. Vrije verkoop

Als je de uitleg leest waarom dit zo is (voorrang geven aan trouwe supporters, ons ontwikkelen als familieclub, etc), dan begrijp ik best alle individuele maatregelen. Maar het resultaat is wel een systeem waar een kat haar jongen amper nog in terug vindt. Eenvoud siert, lijkt mij.

Digitaal is het nieuwe normaal

De start van de abonnementenverkoop ging ook gepaard met de lancering van een nieuwe ticketwebsite. Vorig jaar hadden we een goed functionerende ticketsite, maar blijkbaar moet er dit jaar 1 enkel platform gebruikt worden door alle ploegen van de Jupiler Pro League. Dat dit niet meteen de beste website ter wereld is bleek al snel uit 2 zaken: de gebruiksvriendelijkheid is echt bedroevend en alle mensen die op de vorige site al een gebruikersnaam hadden, kregen via email zowel hun nieuwe gebruikersnaam als hun wachtwoord toegestuurd. Qua online beveiliging kan dat tellen.

Maar de problemen gaan verder dan louter het technische: niet alleen moesten mensen die hun abonnement online bestelden plots € 9 “verzendingskosten” betalen, ook de afhandeling van de bestellingen kon best een stuk vlotter (getuige de vele mensen die in de week van de galamatch hun abonnement nog steeds niet ontvangen hadden).

Bovendien boeten we ook nog eens aan functionaliteit in: vroeger waren abonnees in staat om online geld op hun kaart zetten (om op de promenade te kunnen eten en drinken). Dat kan nu niet langer.

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat jullie hierover intussen al duidelijk over gecommuniceerd hebben. Waarvoor dank!

Ticketverkoop Supercup verloopt niet zo super

Haaaaa, de Supercup! Onze kans om op korte termijn nog een tweede beker in onze trofeeënkast bij te plaatsen!

Helaas… Al snel bleek ook hier de ticketing website voor problemen te zorgen. Terug gaan aanschuiven aan het loket dan maar.

Als je als abonnee al van je stoeltje mag gebruikmaken… Want blijkbaar hebben de dames en heren van de voetbalbond 225 plaatsen gereserveerd in tribune 1 en mogen de trouwe klanten van KAA Gent (want dat zijn de abonnees ten slotte) opschuiven. En die mensen werden zelfs niet proactief geïnformeerd door de club, ze kregen het pas te horen toen ze aan het aanschuiven waren voor een ticket. Een dag later verscheen er een artikel op de website.

Dat belooft voor de Champions League, waar de UEFA niet minder dan 1000 plaatsen gereserveerd heeft. Ik vermoed niet dat Platini tussen onze spionkop zal zitten?

Nog een bedenking hieromtrent: waarom de toegang tot de supercup niet automatisch aan het abonnement toevoegen? Dat zou niet alleen veel administratie, werk en miserie vermijden, het zou ook nog eens sympathiek overkomen bij de abonnees. En een beetje goodwill, da’s toch mooi meegenomen, niet?

Alle ogen gericht op de galamatch?

Zondag konden de Gent-supporters opgelucht ademhalen. Na alle problemen van de voorbij dagen en weken, was het eindelijk terug tijd voor iets dat belangrijker is: voetbal!

Maar ook dat was niet iedereen gegund… Blijkbaar zijn er nogal wat plaatsen dubbel verkocht. De abonnees achter ons (die we reeds van vorig seizoen kennen), werden aangesproken door mensen die ook een abonnement hadden voor exact dezelfde plaatsen. Verbazing alom, maar navraag bij de steward leerde dat dit al lang niet het eerste geval was die avond. Op de site wordt gesproken over ‘een probleem met betreffende abonnementen’, maar dat klopt niet. Het is gewoon een probleem bij de verkoop. Opnieuw.

Na een kampioenenploeg, tijd voor een kampioenenclub

Gent-supporters kunnen al eens zagen. Dat weten we. Maar we hebben wel het hart op de juiste plaats. Ik blijf dan ook positief en hoop dat we in de toekomst beter zullen doen. Iedereen heeft recht om af en toe eens goed in de fout te gaan, zolang we er maar de juiste lessen uit trekken.

Daarom enkele concrete voorstellen voor het bestuur van KAA Gent:

  • Maak het de abonnees gemakkelijk.
    Play-offs en reguliere competitie kunnen gerust in hetzelfde abonnement. Bij andere clubs lukt dat ook. Je weet op voorhand niet of je POI speelt of niet en bijgevolg zal de totale prijs misschien iets lager liggen, maar je hebt wel ineens meer geld ter beschikking bij de start van het seizoen (boekhouders weten dat dit goed is) en je vermindert de administratie- en afhandelingskosten. Matchen die al vastliggen bij de start van het seizoen (bv de Supercup), zouden ook deel moeten uitmaken van het abonnement. Opnieuw: de administratie zal hierdoor drastisch verminderen.
  • Maak de voorrangsregels eenvoudiger.
    Door play-offs en reguliere competitie te bundelen in hetzelfde abonnement (zie hierboven), kom je al een heel eind vooruit. Maar als dat niet kan, schaf dan op z’n minst de periodes voor “kinderen van…” en het “stoeltje wisselen”. Of je verlengt een bestaand abonnement, of je koopt een nieuw. Ik besef dat sommige mensen hier nadeel van zullen ondervinden, maar de vraag is of dat opweegt tegen de rompslomp waarmee nu alle andere abonnees worden opgezadeld.
  • Kies de kant van jullie fans.
    Eisen de Uefa of de Pro League plaatsen op in ons stadion? Dat is allicht de prijs van het succes. Maar geef hen dan bij voorkeur de plaatsen die nog niet door trouwe abonnementshouders zijn ingenomen. Of, als dat echt niet kan, tracht dan tenminste zélf de betrokken abonnees te verwittigen en hen spontaan een passende oplossing aan te bieden.
  • Digitaal is prioriteit.
    We leven in 2015. Het kan echt niet dat een ticketsite wordt afgesloten en mensen worden verplicht om te gaan aanschuiven. Niet iedereen heeft de flexibiliteit om zomaar even het werk te laten liggen. Het kan ook niet dat er nog verzendingskosten worden aangerekend. Als jullie kosten willen besparen, dan zou het zelfs logischer zijn om tickets kopen via de kassa te ontmoedigen (meer flexibiliteit, veiliger, …).
  • Werk aan de communicatie.
    Hier is de laatste jaren al veel verbeterd. Echt, dat mag gezegd worden. Zowel met de website als met social media zijn er serieuze stappen gezet. Maar de voorbeelden hierboven bewijzen dat het nog beter moet. Het is jammer dat vragen op Twitter of Facebook niet altijd beantwoord worden. Vaak wel, maar niet altijd.
    En communicatie eindigt niet als je de computer afsluit. Als je gaat aanschuiven voor tickets en de steward die daar staat, weet niet naar welke rij hij je moet sturen, of de kassamedewerker weet niet of je met je parkeerticket wel buiten kan rijden, dan creëer je opnieuw frustratie.
  • Tijd voor een klantendienst.
    Jullie noemen ons abonnees, fans, supporters, Buffalo’s, … Maar face it… Wij zijn ook gewoon klanten en verwachten voor ons geld een zekere dienstverlening (we verwachten uiteraard ook dat onze ploeg zich elke match 100% smijt, maar daar gaat het hier zelfs niet om).
    Bovendien zijn we ook jullie grootste argument in onderhandelingen met jullie business-partners. Mocht er niemand in het stadion zitten of niemand naar televisie kijken, dan zijn die reclamepanelen langs het veld ook niet meer nodig.
    Kortom: denk na wat jullie beslissingen voor ons betekenen, hoe wij alles ervaren… En om eens out-of-the-box te denken: bundel jullie ticket- en abonnementendienst, de fanshop, de communicatiecel en het webteam in 1 enkele structuur. Op die manier zijn alle diensten die instaan voor dienstverlening aan de supporters al gedwongen om samen te werken en kunnen ze samen werk maken van tevreden supporters/klanten (dit staat volledig los van het sportieve).

Ik sluit af met jullie alvast een fantastisch nieuw voetbalseizoen te wensen. Hopelijk kan KAA Gent blijven groeien naar ongekende hoogtes, niet enkel op sportief maar ook op organisatorisch vlak. Ik sta uiteraard open voor dialoog, want wat hierboven staat, is ook maar 1 mening van 1 supporter…

 

Buffalo groeten,
Bram

30 antwoorden op “Open brief aan het bestuur van KAA Gent”

  1. Volledig akkoord met uw brief Bram!
    Ook ik en vele van mijn medesupporters krijgen hun reguliere plaatsen in vak 125 niet voor de Supercup, enkel nog plaatsen in vak 126 en dan nog aan dezelfde prijs, van enige compensatie geen sprake.
    Voor klachten, ga maar na het 4de verdiep was de reactie aan het loket.
    Op het 4de wordt u vierkant uitgelachen, je heb immers “maar” betaald (565€) voor de competitiematchen dus wat kom je hier zagen….
    Op mijn vraag, wat op de CL matchen, werd er gegarandeerd dat we op onze eigen plaatsen kunnen zitten. Afwachten maar denk ik….. Indien ik weer moet “verhuizen” voor één of ander BoBo van de bond of de UEFA kunnen ze mijn abonnement in vak 125 aan iemand anders slijten volgend jaar, dan ga ik we ergens anders zitten aan de helft van de prijs!!

  2. Grotendeels akkoord maar wat betreft de supercup inlassen in abo is niet mogelijk omdat tegenstander recht heeft op helft van de recette en je dan de abonnee verplicht om naar deze wedstrijd te gaan. Voor de rest zeeeeeeer sterke brief, proficiat

  3. Bram, neef, ik ben het volledig met je eens. Voor de vrije verkoop was ik al lang te laat en 375€ voor een abonnement had ik er niet voor over, Sorry! Daar ik enkel op zondag vrij ben was ik niet in staat om samen met collega’s een abonnement aan te schaffen, laat staan aan het loket, noch online. De voorrangsperiode was idd beetje ingewikkeld en langdradig. Maar zoals het in topclubs wel vaker is, is het een heuse rompslomp om een vrij zitje te bemachtigen, neem nu Ajax, je geraakt er zelf niet binnen daar alles abonnee is.
    Ben al lang blij dat ik via Telenet de matchen kan volgen, zo hoef ik ook geen moeite te doen om mijn wagen kwijt te geraken want ook dit heb je zelf nog niet aangehaald, heb verleden seizoen 3 matchen bijgewoond en 3x een boete mogen ontdekken tussen de voorruit en ruitenwisser, nee dank u… Telenet is mijn redder in nood, als ik kans krijg om abonnementen van iemand die niet kan komen, te gebruiken zal ik er zeker bijzijn, maar daar hebben jullie geen oren naar. In elk geval, buffalo forever, ook uit mijn luie zetel.
    Mvg, een kijkbuissupporter

  4. Ik zou het niet beter kunnen verwoorden. Nog één minpuntje. Een fandag dient altijd gevolgd te worden door een galamatch op dezelfde dag. En ook hier dient er meer reclame voor gemaakt te worden. En eens een verandering van programma aub. De ploegvoorstelling op de GF is voor vele buffalo’s de echte fandag!!!

    1. Voor de ploegvoorstelling op het St. Baafsplein zal je een bandje moeten gaan halen. Weer een kaakslag voor de 14.000 trouwe supporters van verleden jaar. De successupporters zullen wel op de eerste rij staan bij het uitdelen van de bandjes. Dit hadden ze moeten communiceren en geven aan elke abbonee op de fandag!!!
      Andermaal een teken dat het bestuur een loopje neemt met de mensen die al jaren lang trouwe supporter zijn. De successupporters die overnacht hebben om een abonnement te bemachtigen hebben nog ferm boterkoeken gekregen, en wat hebben de vaste trouwe supporters al gekregen???
      Wakker worden BADMUTS!!! Doe iets voor je trouwe supporters!!!

      1. Hey Siegfried,

        Bedankt voor je steun!

        Ik ben er van overtuigd dat de mensen op de club er ook het beste van willen maken.
        En wat mij betreft zijn alle supporters even hard welkom, of ze nu al jarenlang Buffalo zijn of nog maar pas onze blauw-witte familie vervoegen…

        Ik geloof dat als we ons als supporters constructief opstellen, we zeker iets positiefs in beweging kunnen zetten bij de club, zodat die verdere professionalisering er aan komt.

        Groeten!
        Bram

      2. Bandje is niet de beslissing van de club. Wel stadsbestuur en pleinorganisator. Er komt wel groot scherm op Korenmarkt

      3. de successuporters ook nog eens ferm boterkoeken gekregen?

        ja, inderdaad, diegenen die ’t dichtst bij de deur zaten hebben van gunther schepens een zakje boterkoeken gekregen. maar wist je ook dat sommige van die successupporters meer dan zeven uren hebben staan aanschuiven? in een temperatuur van meer dan dertig graden? met op dat moment geen zekerheid dat er nog abonnementen gingen over zijn?
        Je mag me gerust een successuporter noemen (al ga ik al naar de buffalo’s kijken van in de vroege jaren tachtig), ik geef grif toe dat ik niet zo’n ‘echte’ ben als sommige van jullie, maar geef nu toe… verdien ik niet ’n beetje meer krediet als buffalosupporter? ik mag dan wel genen uit de spionkop zijn maar meer dan zeven uur netjes aanschuiven (zonder toe te geven aan de voorstekerij van sommige andere zeurzakken) verdient toch ook wel wat krediet, niet?

  5. zou het niet beter kunnen , je hebt vol komen gelijk bram
    en hopelijk doen ze het volgend seizoen wel zo , want het zou inderdaad een opluchting zijn voor de vele Buffalo s
    een hele sterke brief , hopelijk krijg je reactie van het bestuur

    1. Hallo Kurt,

      Ik heb vandaag al een mail gekregen van Xavier Louwagie om me m’n telefoonnummer te vragen. Dus bij het bestuur zijn ze vast al op de hoogte van deze brief. Als ik iets verneem, dan laat ik dat hier zeker weten!

      Groeten,
      Bram

  6. Je heb volledig gelijk, misschien kunnen we dit even aankaarten .Op woensdag 22 juli 2015 van 15 u tot 17 uur, speciale buffalodag in Ghent Marriott HotelKorenlei 10 Gent ten voordele van een hart voor ALS.
    Dit in het programma bij Edwin op de koffie gratis inkom info http://www.edwinanimatie.be het volledig programma.

  7. Beste supporters en (hopelijk lezen zij ook mee) bestuur,

    Groeien is geen evidentie. Als je als organisatie groeit, gaat dat vaak gepaard met serieuze aanpassingen van de structuur achter deze organisatie.
    Wat vroeger door een beperkt aantal mensen werd gedaan. Kan plots niet langer door hetzelfde aantal mensen.
    Als je groeit naar een nieuw voetbalstadion, heeft dat ook zo’n gevolgen. Er wordt meer professionaliteit verwacht.
    Immers is de club niet langer een clubje, maar moet die de uitstraling, die een dergelijk stadion meebrengt, hoog houden.

    Voorlopig blijft het echter wat wachten op die verdere professionalisering. Dat zie je aan de hierboven goed beschreven problemen met ticketing, maar tevens aan ons veld waarover sinds gisteren veel te doen is, aan onze lege fanshop en aan de lange wachtrijen aan het stadion.

    Er zijn nog extra voorbeelden van de problematiek, die hierboven besproken werden. Zo hoorde ik een grootvader, die voor hem en zijn kleinkind een abo wou. Het kleinkind was niet mee aan het loket. Die was op kamp. De opa kon terugkeren, want kon geen abo krijgen.

    Er zullen nog wel diverse verhalen zijn. Maar onze club heeft duidelijk wat last van groeipijnen.

    Belangrijkste is echter dat dit op termijn wordt opgelost. Ik hoop aldus dat de club zich hier zelf van bewust is en zoekt naar oplossingen of luistert naar de hierboven vermelde adviezen.

    Wij beseffen als fans, dat niet al deze groeipijnen direct kunnen worden weggewerkt. Wij weten dat de club met het nieuwe stadion op diverse niveaus tegelijkertijd moest concentreren en dat daardoor aanpassingen eerder geleidelijk aan komen. Wij kunnen daar even op wachten. Anders zouden we geen echte fans zijn.

    Deze open brief is alvast een mooi voorbeeld, van hoe fans niet zomaar zeuren of betogen. Maar constructief meezoeken naar een oplossing om onze club mee vooruit te helpen.

    Professionalisering is inderdaad nodig. Liefst op middellange termijn en kan zoals hierboven goed werd aangegeven zeker oa mede dankzij het web gerealiseerd worden.

    Graag wil ik bovenop de vraag hierboven, dan ook voorstellen om werk te maken van een online fanshop. Het is een eenvoudige oplossing, zorgt dat mensen niet gefrustreerd raken als er geen voorraad blijkt te zijn en dat de stock beter kan worden bijgehouden door de club zelf. De fysieke winkel hoeft daarvoor niet te verdwijnen. Maar worden aangevuld met een tweede verkoopskanaal.
    Wat enkel ten voordele van de club zelf kan zijn (na een uit te voeren en noodzakelijke investering).

    Daarnaast is het vreemd, dat wanneer mensen blijken aan te schuiven een dag voor de officiële verkoop van abo’s, dat er dan slechts een drietal loketten geopend worden.
    Als je een stormloop verwacht, zou je vermoeden dat men extra loketten opent. Of ook hier naar online oplossingen zoekt. Niet?
    Het lijkt me weinig logisch, dat men fier is over ellenlange wachtrijen, eerder dan fier te zijn over een probleemlose en vlotte verkoop.
    Dat zou pas mooie reclame zijn voor onze club.

    Klantvriendelijkheid kan dus inderdaad beter. Daarvoor zou een klantendienst, zoals hier gesuggereerd een goeie oplossing zijn en een eerste aanzet naar een echte professionele club.
    Het zou zowel voor de medewerkers van onze club als voor de supporters aangenamer zijn en beide partijen zouden meer tevreden zijn.

    Mogen we dus vragen aan onze club om even te kijken, hoe we verder kunnen professionaliseren.
    Want daar moeten we op termijn wel echt naartoe.

    Bedankt.

    1. Mooi gezegd, Steve.

      Laat ons inderdaad in de eerste plaats positief blijven, daarvoor zijn we immers supporters.
      Ik ben er zeker van dat, als we met z’n allen constructief zijn, we samen oplossingen kunnen vinden voor de problemen die zich vandaag stellen.

      Xavier Louwagie heeft me al gemaild om m’n telefoonnummer te vragen, dus bij de club lezen ze zeker mee.

      Groeten,
      Bram

  8. Hey Bart,

    Je slaat hier nagels met koppen! Voor het derde jaar op rij ben ik fiere bezitter van een zitje in de Ghelamco, de afgelopen 2 jaar incl abo voor PO. De problemen zijn eigenijk begonnen eind seizoen 1, hun systeem kon PO2 namelijk niet linken aan een abonnement … begrijpe wie begrijpen kan, dus losse tickets! Dan begon seizoen 2 in de Ghelamco ook hier waren er al problemen met de voorverkoop van de abonnementen en eens je je abonnement had stond je alweer voor het volgende probleem, geld overzetten van je oude abonnement naar je nieuwe was onmogelijk. Het lijkt echter simpel, bedrag x van kaartje A afhalen en aan kaartje B toevoegen. Niks was minder waar …

    Tot mijn verbazing was er aan het eind van de competitie geen enkel probleem meer om PO1 aan je abo voor de reguliere competitie toe te voegen! HOERA!!! Alle technische problemen zijn opgelost, of dat dacht ik op zijn minst.

    Zoals je zegt, de grootste soep van al moest toen nog beginnen! Op de ‘Fandag’ stond ik om 10u aan de lokketen, daags voordien was er immers een mailing rondgestuurd waarin stond dat er tickets voor de Galamatch en de Supercup van 10 tot 12 en van 14 tot 16u zouden verkocht worden. Wat bleek nu, ze hadden zich bedacht!!! Met een simpel papiertje werden de supporters die een kaartje wouden bemachtigen gevraagd om vanaf 14u terug te keren. Zo gezegd zo gedaan voor de zoveelste keer nog maar eens teruggekeerd naar de Ghelamco om 14u … (na het fiasco met de abonnementen, fanshop, bekertickets, etc etc etc ….) natuurijk een rij van hier tot aan Jan Breydel! 45min later had ik dan toch mijn tickets voor de Supercup te pakken. De man voor mij had echter minder geluk. Ze waren er vergeten bij zeggen dat in tegenstelling tot hun nieuwsbrief van daags voordien er enkel aan abonnees verkocht werd en de arme man had geen abonnement. Die had dus 40 minuten voor niks staan aanschuiven!!!

    Dit alles ruikt naar amateurisme en lijkt dan ook op een heel groot eksteroog op de voet van de reus die is opgestaan. Op deze manier zou die reus wel eens even snel kunnen omvallen als dat hij is opgestaan!

    Blauw-witte groensels!
    Alexander

    1. Hallo Alexander,

      Bedankt voor je steun.

      De afgelopen jaren zijn er zeker een aantal groeipijnen geweest, daar mogen we niet blind voor zijn. Maar als we de ploeg blijven steunen en ons constructief opstellen, dan ben ik zeker dat we zaken kunnen veranderen, supporters en bestuur samen.

      En laten we ook niet vergeten dat we nog steeds in het mooiste stadion van België spelen en dat we landskampioen zijn. Zalig, toch?

      Groeten,
      Bram

  9. Beste Bram . Ik denk dat het bestuur van AA Gent ,je hulp heelgoed zou kunnen gebruiken . Fantastisch wat je hier hebt geschreven . Inderdaad ,er moet nog veel veranderen aan het systeem bij Gent . Door al die problemen ,zit ik nu zonder abonnement . Ik zat samen met mijn petekind , -16j. Aleandro ,en een nieuwe supporter , in de Telenettribune, voor PlayOff 1 . Toen ik mijn abonnement, samen met de genoemde mensen wou vernieuwen ,kreeg ik het bericht ,dat alleen ikzelf een abonnement kon aankopen,wat niet kan voor de Telenettribune, omdat er steeds een kind moet bijzijn . Heb tot tweemaal toe,een mail gezonden ,naar Ticketinfo, en ook telefonisch contact proberen op te nemen,echter telkens zonder resultaat, of antwoord . Ik was ,en ben nog steeds teleurgesteld . Ik hoop dat er volgend seizoen een betere communiecatie zal zijn . Maar zoals ze in Gent zeggen; Nie neute , nie pleuje ! NB. Op het moment van de verkoop van de abonnementen ,was ik in vakantie ,en had ik een volwassen persoon mijn 3 abonnementen -16 en twee volwassenen meegegeven . Toen de persoon na liefst 3u50 aan de balie kwam ,werd hem doodleuk medegedeeld ,dat de persoon op wie de abonnementen stonden ,zelf moest aanwezig zijn . De persoon die daar in mijn plaats de moeite had gedaan,was mijn huisdokter . Groetjes ,en succes .

  10. Dag Bram,

    Zeer sterke open brief. Zijn inderdaad een paar hiaten in zoals bvb supercup samenvoegen met abo maar de rest is er voor mij bal op.

    Ik hoop echt dat door u brief een paar mensen bij Gent dit/deze probleem/ problemen eens deftig bekijkt naar volgend seizoen toe en grondig aanpakt.

    Blauw witte groeten.

  11. kan mij daar enkel bij aansluiten Bram !
    De trouwste abonnees worden weeral in hun hemd gezet.
    Hopelijk krijg je een reactie op je open brief, maar ik betwijfel het sterk.

    Buffalo-groeten,
    Igor / VAK 226

  12. Ga ik op de dag speciaal voor een andere plaats met het abonnement van mijn kleinzoon naar het stadion en er wordt daar zelfs nog niet eens naar de computer gekeken maar zegt men aan het loket” kom ne keer terug op 1 juli”. Mijn kleinzoon supporter sinds zijn vijfde en nu tien jaar later moet nog naast oma zitten omdat misschien de loketbediende geen zin had om hun werk te doen. Ikzelf ben supporter sinds 1968 en eerlijk ik heb MIJN club vervloekt.

  13. groot gelijk allemaal.

    En bestuur indien u mensen zoekt om een klantendienst op te richten. ik stel me zeker kandidaat.

    buffalo 4 ever

    buffalo tati

  14. Hoi Bram,

    Bij deze kom ik ook nog eens mijn steun betuigen. Mooi neergeschreven en to the point.

    Groeipijnen zijn altijd mogelijk als het snel gaat, maar we zijn het clubje nu wel niet meer van aan den Ot.

    Zaak is nu om hieruit lessen te trekken en moet positieve moed aan een oplossing te werken. De eerste testcase kan al de Champions League zijn.

    Ik hoop dat het bestuur dit oppikt en ons als supporter constructief laat meewerken aan de stap naar verdere professionalisering.

    Greetz,

    Your buddy next to you from VAK 322

    X.

  15. Knap geschreven Bram! Zou het niet beter kunnen verwoord hebben! Nu maar hopen dat het niet voor niets is geweest! Maar ja hé?
    Groetjes

  16. Hallo allemaal,

    Ik wil eerst en vooral iedereen bedanken voor de steun, aanvullingen & correcties. Dit is duidelijk iets wat leeft onder de Gent supporters.

    Vandaag heb ik kort met Michel Louwagie kunnen bellen. Hij bedankte me voor m’n brief en bevestigde nogmaals dat Gent binnen de profliga ijverde om snel verbeteringen aan het ticketingsysteem uit te voeren.
    Ook meldde hij dat eenvoudigere voorrangsregels en abonnementen voor volledige seizoenen (incl play-offs) al werden overwogen door de club.
    Tenslotte wist Michel ook nog te vertellen dat er werd nagedacht over een meer klantvriendelijke structuur.

    Enerzijds ben ik blij dat m’n brief tot bij de hoogste regionen van onze ploeg geraakt zijn en vind ik het zeer sympathiek dat hij belt. Maar anderzijds is het jammer dat er over de kern van m’n betoog (klantvriendelijkheid en communicatie) zeer vaag werd gedaan.
    Ik blijf hopen dat het iets uithaalt.

    Groeten,
    Bram

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *